Generelle oplysninger
Dan Rider ApS
Grøftebjergvej 29, DK - 5492 Vissenbjerg.
Telefon +45 64 47 18 10
torq@danrider.dk
CVR.: 26719127
Varebestilling:
For at bestille varer, skal du benytte indkøbskurven, hvor du skal tilføje de varer, du ønsker at bestille. Såfremt du har angivet din mail adresse korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse fra os. Dette er bevis på din ordre er registreret. Varen leveres hurtigst muligt og afsendes normalt, førstkommende hverdag efter modtagelsen af ordren.
Levering/afhentning af din ordre:
Levering sker med GLS pakkeservice og der er 2 valgmuligheder for levering. Fragt kr. 55,00 pr. forsendelse. For mindre ordrer tillægges gebyr kr. 30,00. Grænser fremgår ved fragt valg.
1. GLS Pakkeshop, hvor pakken udbrignes til den ønskede pakkeshop, hvor den kan afhentes. Man modtager direkte besked fra GLS, når pakken er klar til afhentning.
2. GLS Erhverv, hvor pakken kan leveres til en registreret virksomhed, f.eks. din arbejdsplads.
Afhentning kan ske på Grøftebjergvej 29, 5492 Vissenbjerg. Der er åbent for udlevering alle hverdage imellem kl. 8 - 16.00
Priser:
Alle anførte priser er angivet inkl. moms.
Betaling:
I shoppen kan der betales med forskellige betalingskort samt med ViaBill afbetaling. Ved brug af betalingskort, trækker vi beløbet på din konto, når varen sendes.
Vi benytter Epay og når du indtaster kortinformationer, sker overførslen af dine data krypteret, som giver dig stor sikkerhed.
Ved bankoverførsel til vores konto, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Betaling med ViaBill:
Du kan vælge at dele din betaling op i mindre bidder med ViaBill. Alt du skal gøre er at vælge ViaBill som betaling, når du gennemfører din ordre, og så bliver du sendt videre til betaling hos ViaBill. Du kan læse mere om ViaBill længere nede på siden.
Sådan betaler du med ViaBill hos os
- Find dine ønskede varer, og læg dem i kurven.
- Gå til din kurv ved at klikke på kurven øverst i højre hjørne.
- Klik på "Fortsæt" og udfyld dine informationer.
- Tryk "Betal" og vent på, at betalingsvinduet åbner.
- Vælg herefter "ViaBill" som betalingsløsning og følg instruktionerne.
For at benytte ViaBills afdragsordning, er der nogle betingelser der skal være opfyldt.
- Du skal være minimum 18 år.
- Du skal have dansk CPR nr. og dansk folkeregisteradresse.
- Du giver ViaBill lov til at kreditvurdere dig, inden de godkender din bestilling.
Læs ViaBills handelsbetingelser her: ViaBill betingelser.
Alle spørgsmål til afdragsordningen, gebyrer o.l. bedes du rette direkte til ViaBill på tlf. +45 88 826 826.
Fortrydelsesret:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til kontakt@danrider.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Returfragt og gebyr ved manglende afhentning i pakkeshop
Der beregnes vores standard fragtgebyr kr. 55,00, hvis pakken kommer retur fra pakkeshoppen. Ønskes pakken gensendt beregnes både returfragt samt for ny forsendelse.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Fødevareprodukter kan ikke returneres af hensyn til fødevaresikkerheden.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Dan Rider ApS, Grøftebjergvej 29, 5492 Vissenbjerg.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Kontakt os inden evt. returnering, da vi måske kan afhjælpe fejlen uden at se varen.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Dan Rider ApS, Grøftebjergvej 29, 5492 Vissenbjerg.
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik:
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Dan Rider ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på www.danridershop.dk er Direktør Per Isaksen Dan Rider ApS.
Som registreret hos Dan Rider ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@danrider.dk.
Fortrolighedspolitik:
Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kontor. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Handelsbetingelser og privatlivspolitik er senest opdateret 11.2024
Privatlivspolitik – indsamling og anvendelse af personoplysninger
Behandling af personoplysninger – opfyldelse af kontrakt
I forbindelse med dit køb på https://danridershop.dk der ejes og drives af Dan Rider ApS har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt
· Dit navn
· Din adresse
· Din e-mailadresse
· Dit telefonnummer
· Dine betalingsoplysninger
· IP - adresse
Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen.
Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS - General Logistics System Denmark A/S med henblik på levering af dine indkøb.
Behandling af personoplysninger – samtykke
Hvis du har sat kryds i boksen ”ja, jeg giver samtykke til, at I må kontakte mig pr. e-mail med nyhedsbreve eller tilbud” eller ”ja, jeg har læst og accepterer jeres privatlivspolitik” når du sender beskeder eller spørgsmål til os gennem vores kontaktformular på vores hjemmeside, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.
Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på kontakt@danrider.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.
Datasikkerhed
Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Vi anvender tredjeparter til behandling af dine betalingsoplysninger og til håndtering af dine køb. Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.
Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning
Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til
Dan Rider ApS
CVR-nr. 26719127
Grøftebjergvej 29
DK – 5492 Vissenbjerg
Tlf.: +45 64 47 18 10
E-mail: kontakt@danrider.dk
Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.
Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik
på modtagelse af tilbud) vil blive slettet efter 5 år efter dit køb, da vi er forpligtet til at gemme oplysningerne i 5 år i medfør af bogføringsloven.
Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.
Hvis du ønsker at klage over Dan Rider ApS behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.